Kehitys tiedottaa - elokuu 2020

Julkaistu 1.9.2020

Elokuun alkupuolisko oli vielä kesälomavoittoista, mutta lomien jälkeen on kehitys taas pyrähtänyt täysillä käyntiin. Elokuussa keskityttiin työllisyyspalveluihin, kyselytyökaluun, toimitilapalveluihin ja oppilaitos-puoleen.

Työllisyyspalveluiden uuden version ominaisuudet lisääntyvät lähes viikoittain ja elokuussa saimme tuotantoon tiettyihin toimenpiteisiin automatiikkaa, CV-tiedon näkyvälle paikalle työnhakijan kortille sekä ohjauspaneeliin parannuksia. Työllisyyspalveluihin tuotiin myös uusia valmisraportteja Raporttikirjastoon: aktiiviset asiakkuudet kuukausittain, käynnissä olevat asiakkuudet, tulokanavien ja jatkopolkujen raportointi sekä käynnissä olevat toimenpiteet. Syyskuun puolella saamme vielä siirtymien raportin ns. heatmap -muotoon.

Kyselytyökalun kokonaisuudistus eteni hyvää vauhtia elokuussa. Uudistus on isotöinen mutta vaivan väärti. Kyselytyökalun uudistuksesta on kerrottu yksityiskohtaisemmin aikaisemmassa artikkelissamme. Elokuun aikana uuden kyselyn luonti saatiin jo lähes valmiiksi ja syyskuussa keskitytään vielä kyselyn vastaussivustoon sekä vastausten analysoinnin esittämiseen.

Elokuussa tehtiin myös oppilaitospuolelle uudistusta. Työ aloitettiin "konepellin alla" toimilla, jotka eivät käyttäjälle näy mutta ovat toiminnan ja käyttövarmuuden kannalta pakollisia. Oppilaitospuolelle uudistuu ensiksi oppilaan kortti sekä oppilaan ulkoinen lomake.

Olemme panostaneet keväästä asti myös sisäiseen oppimiseen ja tiedon jakamiseen. Tämän tiimoilta aloitimme keväällä pääarkkitehtimme vetämänä koodikoulun. Koodikoulu kokoontuu joka perjantai ja opintojen mukana uudistetaan Yritys- ja palveluhakemistoamme. Tästä uudistuksesta tulee tarkemmin tietoa syksyn mittaan.

Elokuun puolivälissä toimitimme ensimmäisen raportin yksinyrittäjien tukihakemusten tiimoilta Työ- ja Elinkeinoministeriöön. Jatkossa raportteja toimitetaan kahden viikon välein 15.10. asti. Mikäli kuntanne ei ole vielä antanut lupaa hakemuksienne raportointiin, ottakaa yhteyttä Maijaan (maija.pietila@hakosalo.fi) luvan hoitamiseksi.

Syyskuuhun siirryttäessä lomat on jo pidettynä ja toimistomme pyörii taas täydellä teholla. Syyskuun aikana valmistuu toimitilapalveluiden kokonaisuudistus sekä kyselytyökalun uusi versio. Työllisyyspalveluihin saamme syyskuussa päivitetyn työpaikkakortin sekä ulkoisen lomakkeen niin työpaikoille kuin työnhakijoillekin. Kehitystyön ohessa teemme työllisyyspalveluiden nykyisten käyttäjien siirtoja uuteen versioon. Viimeiset siirrot saadaan tehtyä syys-lokakuussa.

Jos et ole vielä tutustunut Roadmap-sivustoomme, suosittelen käymään siellä. Päivitämme sivuille etupainotteisesti tulevien kehityspyrähdysten aikataulua sekä sisältöä.

Päivitetty 1.9.2020