Kehitys tiedottaa - elokuu 2021

Julkaistu 8.9.2021, päivitetty 9.9.2021

Elokuussa Hakosalon kehitystiimin pöydällä oli pääasiassa CRM, Työllisyyspalvelut , Alkavien yrittäjien osio sekä pienempiä kokonaisuuksia muualle järjestelmään.

CRM:n yleisiin ominaisuuksiin teimme aktiviteetin tiimoilta parannuksen aktiviteetin kellonajan syöttöön. Teimme lisäksi tarkastuksen luettelon tallentamisessa; jatkossa listauksessa on vain voimassa olevat käyttäjätunnukset. Raportoinnin tiimoilta teimme parannuksia Rapsakan porautuvuuteen ja oma henkilöstö -kohtaan. Jatkossa oma henkilöstö -valinnassa ensin tulee käyttäjät, joiden tunnukset ovat voimassa. Raporttigeneraattorin puolella paransimme kokoelmaa luotaessa yksittäisten raporttikomponenttien näkymää, nyt koko yksittäisen raportin nimi näkyy kokoelman luomisessa. Generaattorissa voi myös jatkossa rajata yrityksiä aktiviteetteihin liittyvillä negaatioilla – muihin rajaustekijöihin on lisätty kohdat ”ei aktiviteetteja aikavälillä” ja ”ei aktiviteettityyppiä aikavälillä”.

Alkavien yrittäjien osioon saimme elokuussa jatkettua dashboardin kehitystä tuomalla siihen porautuvuuden, eli jatkossa dashboardin perustetut yritykset- ja asiakasmäärät vuosittain-taulukoista pääsee porautumaan suoraan kyseisiin kappalemääriin. Alkavan yrittäjän kortin osalta vapautimme kenttiä pääkäyttäjän haltuun, jotta voitte organisaatiossa määritellä mitä kenttiä tarvitsette alkavan yrittäjän kortille. Lisäksi nyt teidän on mahdollista määrittää syntymäaika pakolliseksi tiedoksi. Tämä tieto helpottaa alkavan yrittäjän ja PRH-tuonnin jälkeisen yrityksen ”mätsäyksen” tekemisessä, sillä syntymäaika on tärkeä yksilöivä tekijä mätsäyksessä.

Kyselytyökalun tiimoilta teimme pieniä lisäyksiä palveluun elokuun aikana. Kyselytyökalun dashboardille on mahdollista lisätä nyt kaksi uutta widgettiä: ohjeet sekä NPS-luku. NPS-widgettiin saa näkyville organisaation NPS-luvun niistä kyselyistä, jotka ovat käyttäjän roolin mukaisia (eli esimerkiksi Elinkeinon käyttäjälle näkyy lukema vain Elinkeino-roolisten kyselyiden osalta). Uudet widgetit saat käyttöösi dashboardin vasemman alareunan ”Muokkaa dashboardia” -painikkeesta.

Näiden lisäksi olemme elokuussa rakentaneet yhteistyökumppanimme, Netboxin, avulla tehtävää automaattista yritystietojen rikastamista. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että säännöllisesti yrityskorttien tiettyihin tyhjiin kenttiin tuodaan tiedot Netboxista automaattisesti. Kenttiä ovat esimerkiksi käyntiosoite, sijaintikunta sekä TOL-luokitus. Rikastaminen tehdään vain tyhjiin kenttiin, joten mitään asiakkaidemme syöttämää tietoa ei yliajeta. Rikastustoiminto ei ole vielä tuotannossa, tiedotamme siitä erikseen hieman myöhemmässä vaiheessa.

Teimme lisäksi pienen uudistuksen Uutiskirjeeseen. Jatkossa näette Uutiskirjepalvelusta sellaiset sähköpostiosoitteet, joihin uutiskirjeen toimittaminen ei ole onnistunut. Lisää toiminnallisuudesta voit lukea aiemmasta uutisestamme. Uuteen toimitilapalveluumme teimme pieniä parannuksia, kuten termien yhdenmukaistamista, kieliversioiden viimeistelyä sekä korjauksen kuvatekstien ja valokuvien lukkiutumiseen.

Työllisyyspalveluiden kehitys eteni hyvin elokuussa, tiedotamme uusista ominaisuuksista tarkemmin työllisyyspalveluiden käyttäjille syyskuun aikana.

Päivitetty 9.9.2021