« Edellinen | Seuraava »

Automaattinen palautekysely

 

Hakosalosta voidaan lähettää automatisoidusti palautekysely tietyntyyppisen aktiviteetin/aktiviteettien toteutumisen jälkeen. Organisaatioissa, joissa hyödynnetään rooleja, kysely voidaan sitoa aktiviteettityypin lisäksi myös tiettyyn rooliin.

Käytännössä tämä voi tarkoittaa esimerkiksi sitä, että jos uusyritysneuvonnassa käy asiakas, hänelle lähtee vuorokausi tapaamisen jälkeen kysely tapaamisen onnistumiseen liittyen. 

Kysely ottaa huomioon henkilön kortilla olevan "Sähköinen viestintä" -kentän. Jos henkilö on kieltänyt sähköisen viestinnän, hänelle ei lähde kyselyä missään tilanteessa.


AUTOMAATTISEN KYSELYN AKTIVOINTI

1. Siirry ensin ohjauspaneeliin ja valitse kohta "Automaattiset kyselyt" (näkyy ainoastaan pääkäyttäjille).


2. Täytä sen jälkeen kyselyn perustiedot. 

Automaattinen kysely päällä - Kun laitat tämän ruksin päälle ja tallennat tiedot, lähtevät ensimmäiset palautekyselyt seuraavana aamuna klo 7:30. Voit myös täyttää tiedot ja tallentaa ne ilman tätä valintaa ja palata myöhemmin aktivoimaan kyselyn.

Rooli, määrittää vastausaktiviteetin roolin sekä näkyvyyden listauksessa - Jos organisaatiollasi on käytössä eri rooleja, valitaan tässä kohdassa se rooli, mihin kysely liittyy. Valinta määrittää sen, missä aktiviteettiroolissa asiakkaan antama vastaus kirjautuu palveluun ja missä roolissa toimiville kyselyn aktivointi näkyy "Automaattiset kyselyt" -näkymässä.

Tapahtuman muodostus vastanneelle henkilölle -  Mikäli kysely on tarkoitus toteuttaa anonyymina, älä ruksita tätä kenttää. Jos ruksitat kentän, kyselyvastaus linkitetään vastaajan henkilökortille uutena aktiviteettina. 

Lähtee X päivän kuluttua henkilön uusimmasta aktiviteetista - Kun laitat kenttään arvon "1", lähtee kysely seuraavana aamuna aktiviteetin kirjaamisesta. Jos taas laitat arvon "2", lähtee kysely kaksi päivää aktiviteetin kirjaamisen jälkeen jne.

Seuraavan kyselyn lähteminen aikaisintaan X päivän kuluttua edellisestä - Jos asiakas vierailee esimerkiksi neuvottavana kolmena peräkkäisenä päivänä, ei hänelle välttämättä haluta lähettää kyselyä jokaisesta käynnistä. Tällä kentällä voidaan määrittää kyselyiden lähetyksen minimiväli.

Ensimmäisten tilaisuuksien pvm, joista kysely lähtee - Toisinaan automaattisen kyselyn aktivointi ei osu kuun vaihteeseen, mutta kaikille kyseisen kuukauden tai jopa edellisten kuukausien asiakkaille tahdotaan lähettää takautuvasti kysely. Tällaisissa tilanteissa tähän kenttään tulee laittaa se päivämäärä, jonka jälkeen kirjatut aktiviteetit otetaan huomioon kyselyn lähetyksessä.

Sähköpostiviestin sisältö - Kirjoita tähän kenttään asiakkaalle lähtevän sähköpositn saateteksti.


3. Valitse seuraavaksi ne aktiviteettityypit, joiden toteutuminen aktivoi kyselyn lähetyksen. Jos organisaatiollasi on käytössä eri rooleja, voit hyödyntää niitä kyselyn kohdentamisessa (tässä tapauksessa kysely lähtee sellaisista tapaamisista ja puheluista, jotka ovat roolissa "Alkavat yrittäjät").


4. Voit myös hyödyntää aktiviteetteihin liitettyjä palveluita kyselyn vastaanottajien rajaamisessa. Esimerkiksi tämä kysely lähtisi toteutuneista aktiviteeteista, joihin on liittetty palvelu "Perustettavien yritysten neuvonta".


5. Yllä mainittujen lisäksi on mahdollista kohdistaa kysely vain tietyssä roolissa aktiviteettiin osallistuneille. Huomaathan, että vastaanottajarooleja voidaan hyödyntää myös niin, että samasta aktiviteetista lähtee jokaiselle osallistuneelle roolille eri kysely.

 
Päivitetty 16.9.2019