Palveluhakemiston rakenteen muokkaaminen

 

Kaksitasoinen palvelurakenne muokataan asiakaskohtaisesti. Hakosalo luo käyttöönottovaiheessa palveluun esimerkkirakenteen. Palveluhakemiston rakennetta voidaan muokata Hakosalo Asiakas –järjestelmässä kohdassa: Ohjauspaneeli – Lisäkentät – Palveluhakemisto

HUOM!

Tyypillisesti yrittäjät "ripustavat" itse oman yrityksensä oikeaan palveluhakemiston kategoriaan päivityslomakkeen avulla. Yhden yrityksen voi ripustaa useampaan kategoriaan.

Palveluhakemiston ykköstasolla esitetään pääkategoriat alueen palveluista (kuva). Tyypillisesti palveluhakemisto luodaan asiakaskohtaisesti. Esimerkiksi TOL2008 hakemiston hyödyntäminen on haastavaa, sillä se on turhan yksityiskohtainen eikä toisaalta sisällä uusia vuoden 2008 jälkeen syntyneitä palveluluokitteluja.

Hakemiston tarjoaja voi itse luoda palveluhakemiston pääkategoriat vastaamaan oman alueen palveluita. Palvelukategorioiden lisäksi käyttäjät voivat hakea palveluita myös hakusanojen avulla. Tällöin palvelu esittää tiedot niistä yrityksistä, jotka sisältävät nimessään tai palvelu- ja tuotekuvauksissaan kyseisiä hakusanoja, esim. autokorjaamo, parturi jne.

 
Päivitetty 24.9.2018