UUSIMMAT NOSTOT

Ajankohtaista

Ohajuspaneelissa käyttäjäorganisaatiot voivat valita käytössä olevat alkavan yrittäjän kentät. Samalla voi valita halutut kentät ulkoiselle lomakkeelle. Kenttien ylläpito löytyy kohdasta: Alkavan yrittäjän kentät. Alkavan yrittäjän ulkoinen lomake
Sekesin kesäpäivät pidettiin tyylikkäissä puitteissa Tuusulassa Gustavelundin kokouskeskuksessa. Käytännön järjestelyistä vastasi Keski-Uudenmaan Kehittämiskeskus KEUKE, joka onnistui tehtävässään kiitettävästi. Sekesin jäsenet ympäri Suomen kuulivat päivien aikana mielenkiintoisia puheenvuoroja, jotka käsittelivät teemaa Yrityspalveluiden digi.  Hakosalon esitteli omassa puheenvuorossa paljon mielenkiintoa herättäneen uuden Hanketyökalun. Hanketyökalu palvelee hanketyötä uudella entistä tehokkaammalla tavalla kytkien hankkeet yhtä kiinteämmäksi osaksi Hakosalon asiakashallinnan ekosysteemiä: Työkalu sisältää mm. seuraavat ominaisuudet: Hankkeen sisäinen viestintä Hankkeen suunnittelu Asiakastapaamisten dokumentointi Hankebudjetti ja budjetin seuranta Maksatukset Ulkoinen käyttöliittymä hanketyöntekijöille (projektityöntekijät, kumppanit, sidosryhmät, kunnan edutajat jne.) Kokouskutsut Kokouspöytäkirjat Live-raportointi Lisätietoa: Hakosalon hanketyökalu
Kesän aikana Hakosaloa uudistetaan järjestelmän rakenteen osalta. Uudistuksen taustalla on Hakosalon laajentuminen kattamaan alueellisen elinkeinotyön eri osa-alueita entistä laajemmin. Kesän uudistukset koskevat mm. seuraavia aiheita: Päävalikko Yrityspalveluiden dashboard Yrityspalveluiden liveraportointi Ohjauspaneeli Järjestelmän käyttäjähallinta Järjestelmän ulkoiset lomakkeet   Päävalikko Valikon sisältöä ryhmitellään uudelleen. Kantavana ajatuksena on, että päävalikosta päästää eri osa-alueiden dashboard-näkymiin, joissa on kootusti informaatiota osa-aluekohtaisesti. Tutut ominaisuudet, kuten Kalenteri, Yritysluettelo, Ohjauspaneeli löytyvät edelleen päävalikosta. Yrityspalveluiden dashboard Uutena ominaisuutena Päävalikkoon tulee Yrityspalveluiden dashboard, jonka kautta päästää mm. Yrityspalveluiden liveraportointiin. Jatkossa näkymään saadaan lisää mm. tilastoja ja muita hyödyllisiä widgetejä. Alkusyksyllä julkaistavat Palvelualueet löytyvät myös dashboardista. Yrityspalveluiden liveraportointi Hakosalon raportointi parantuu entisestään, kun yrityspalveluiden työtä voidaan raportoida uuden työkalun avulla. Liveraportointi on käytössä jo monella osa-alueella Hakosalossa ja nyt myös yrityspalveluiden puolella. Lisätietoa Ohjauspaneeli Laajentuneen järjestelmän myötä Ohjauspaneeliin on kertynyt paljon konfigurointiin ja asetuksiin liittyviä kohtia. Uudistuksen myötä niitä on ryhmitelty uudelleen ja Ohjauspaneeliin on tuotu välilehdet. Järjestelmän käyttäjähallinta Järjestelmän pääkäyttäjät voivat hallinnoida järjestelmän peruskäyttäjiä erillisessä näkymässä. Pääkäyttäjät voivat luoda uusia käyttäjiä. Nykyisin pääkäyttäjä voi myös lisätä käyttäjiä rooleihin. Tätä on kuitenkin rajattu niin, että pääkäyttäjä voi lisätä vain niitä rooleja, jotka hänellä itsellään on päällä. Järjestelmän ulkoiset lomakkeet Hakosalo-järjestelmä sisältää useita lomakkeita, joiden avulla järjestelmään voidaan syöttää tai päivittää tietoja. Lomakehallintaa uudistetaan niin, että käyttäjäorganisaatiot voivat muokata lomakkeita entistä vapaammin. Lomakkeiden hallintaan pääsee Ohjauspaneelista. Uusia ominaisuuksia: -Tietosuojaselosteen nimi -Linkki tietosuojaselosteeseen (usein verkkosivu, jossa selosteet näkyvät kootusti) -Lomakkeen kielivalinta (suomi, ruotsi, englanti) -Organisaation nimi (lomakkeella näkyvä organisaation nimi) -Kuvan lisäys (organisaation logo) -Alatunnisteen hyväksynnät (tietojen tallennus, tietosuojaseloste ja perustamisneuvonnassa tietojen luovutus asiantuntijakumppaneille, työpaikoissa työpaikkatietojen näyttäminen julkisessa palvelussa) HUOM! Yrityslomake ja Alkavien yrittäjien lomake näkyvät järjestelmässä Palvelupyyntöinä.  
Hakosalo-järjestelmä sisältää Liveraportointi-työkalun, jonka avulla eri osa-alueiden dataa voidaan raportoida monipuolisesti. Käyttäjä voi tallentaa raportin, valita tarkastelujakson, rajata raportointia eri vaihtoehdoilla sekä valita näytettävän sisällön. Raporttien numerot toimivat porautuvina, joten niiden avulla tulosjoukkoa voidaan selata napinpainanalluksella luetteloissa.   1. Raportin tiedot Käyttäjä voi nimetä raportin ja valita kenelle raportti näkyy (Huom! raporttia ei ole pakko tallentaa, vaan voi siirtyä suoraan eteenpäin ja selata tilastoja ilman tallennusta) 2. Valitse tarkastelujakso Käyttäjä voi valita miltä aikajaksolta dataa näytetään 3. Rajaus Raporttia voi rajata eri vaihtoehtojen avulla, esim. vain tietyn Sijaintikunnan mukaan. 4 Valitse raportin kategoriat (sivun alalaita) Yksittäiset taulukot ja graafit kuuluvat omiin kategorioihinsa. Näkyviin voi valita tietyt kategoriat tai kerralla kaikki kategoriat. Yksittäisiä kategorioita voidaan myös poistaa näkyvistä (vihreät ovat valittuna, punertavat ovat valittavissa). Kategorioiden järjestystä voi myös vaihtaa. 5. Näytettävät taulukot (oikea palsta) Oikeassa palstassa näkyy kategoriat valitussa järjestyksessä sekä kunkin kategorian sisältämät yksittäiset taulukot. Yksittäisten taulukkojen järjestystä voidaan muuttaa raahaamalla. Painettaessa yksittäistä taulukkoa, voidaan sen näkyvyys poistaa ja uudelleen painettaessa palauttaa (painetaan ympyräsymbolia oikeassa reunassa). Esikatselu Kohdan viisi yläreunassa on Esikatselu-näppäin. Kun tätä painetaan, avautuu varsinainen raportti. Taulukoiden luvuista voi porautua luetteloihin tarkastelemaan tarkempia tietoja. Voit myös palata takaisin editoriin tekemään uusia valintoja.
Lomailemme heinäkuussa! Asiakaspalvelumme on avoinna arkisin 1.7.-29.7.2022 välisenä aikana lyhennetyllä aukioloajalla klo 10-14. Hakosalo Helpdesk helpdesk@hakosalo.fi Puh. 010 231 0560

KÄYTTÖOHJEET

HAKOSALO HELPDESK

Ongelmatilanteissa ole yhteydessä Hakosalo Helpdeskiin. Helpdeskimme palvelee sinua arkipäivisin klo 8-16.

helpdesk@hakosalo.fi
Puh. 010 231 0560

 
Päivitetty 21.6.2022