Ajankohtaista

Maaliskuussa Hakosalon kehitystiimin pöydällä oli Kykyviisari Työllisyyspalveluihin, Hankehallinnan ja Hakemuspalvelun viimeistelyä sekä yleistä CRM:n ja Toimitilapalvelun kehitystä. Maaliskuussa Työllisyyspalveluiden tiimoilta työt etenivät hyvää vauhtia. Työllisyyspuolen toimenpiteisiin mahdollistettiin erikoiskenttien luominen, jolloin Hakosalon toimesta voidaan helpommin luoda toimenpidekohtaisia kenttiä. Kuntouttava työtoiminta -osion osalta tehdään parhaillaan määrittelyjä. Ennen osion valmistumista, voidaan toimenpiteeseen nyt syöttää läsnäolopäiviä. Ne organisaatiot, jotka haluavat läsnäolopäivien kirjauksen käyttöön Kuntouttavan työtoiminnan toimenpiteeseen voivat olla yhteydessä Maija Pietilään (maija.pietila@hakosalo.fi). Työllisyyspalveluihin tehtiin lisäksi paljon pieniä viilauksia: termien päivitystä, pieniä virhekorjauksia sekä uuden toimenpiteen kirjauksessa siirtymän sijoittelua muutettiin vastaamaan työnhakijan kortin asettelua. Kykyviisarin tiimoilta tehtiin maaliskuussa vielä lisäyksenä se, että Kykyviisarin pääsee täyttämään ilman vahvaa tunnistautumista CRM:stä saatavan linkin avulla. Työnhakijaluetteloon tuotiin lisää sarakkeita (TMT-päivät, palveluryhmät, työttömyysetuuslaji ym.).   Yleisesti CRM:n tiimoilta töitä tehtiin parinkymmenen tiketin verran. Toimme yrityskorteille uudet kentät yritysten somekanavien osoitteiden kirjaamiseksi; Facebook, Instagram ja Twitter saivat omat kenttänsä. Mikäli haluatte kentät päälle teidän organisaatiollenne, tämä onnistuu pääkäyttäjän toimesta Ohjauspaneelista kohdasta ”Yrityskortin kentät” ja valitsemalla kentät, jotka haluatte ottaa käyttöön. Näitä kenttiä voidaan myöhemmässä vaiheessa hyödyntää julkisessa Yritys- ja palveluhakemistossanne. CRM:n puolelle tuotiin yritysluetteloon pikamuokkaustila sarakkeeseen ”näkyy YP-hakemistossa”. Näin näkyvyyksiä on tarvittaessa nopeampi muokata isoja määriä. Yrityskortille tuotiin lisäksi kohtaan ”yrityksen rooli” uusi vaihtoehto: julkinen organisaatio. Sähköinen viestintä -kentän toimintaa tarkennettiin maaliskuussa. Jatkossa CRM:n luetteloista sähköpostilistaa otettaessa mukaan voi halutessaan ottaa myös ne henkilöt, joilla sähköinen viestintä on kielletty. Oletuksena kuitenkin tällaiset henkilöt jätetään listan ulkopuolelle. Lisäksi teimme muutoksen siihen, että viestintäryhmiin ei voi enää lisätä henkilöitä, joilla sähköinen viestintä on kielletty. Uusimpaan toimitilapalvelun versioon tehtiin iso päivitys maaliskuussa. Lisää päivityksestä voit lukea aiemmasta tiedotteestamme. Alkavien yrittäjien tiimoilta tehtiin vielä töitä PRH-tuonnin ja mätsäyksen tiimoilta, näistä voit lukea lisää aiemmasta uutisestamme. 
Uusimpaan toimitilapalveluversioon (julkaistu 15.10.2020) tehtiin päivitys torstaina 25.3. Päivityksen myötä tulleet uudet ominaisuudet:  Toimitilapalvelun etusivulle Selaa toimitiloja-painikkeen alapuolelle Selaa tontteja -painike Kohteen hintatietoihin lisätietokentät arvonlisäverosta Kirjautuneelle käyttäjälle klikkausmääräseuranta omalle kohteelle Somejakopainikkeet Päivityksen myötä tulleet parannukset:  Kohdeluetteloon näkyviin kauppatapa sekä mahdollisuus näyttää enemmän kohteita samalla sivulla Kohdeluettelossa näkyy nyt oletuksena ylimpänä viimeksi julkaistut Etusivun kuvakaruselliin osoitteen alle kaupunki, lisäksi kuvakaruselliin tulee nyt uusimmat kohteet julkaisupäivämäärän mukaan  Kohdetta ilmoitettaessa parannuksia yhteenveto-sivulle: näkymää on selkeytetty ja tuotu kaikki oleelliset tiedot yhteenvetosivulle. Lisäksi kohteen kuvaus- ja lisätiedot -kenttiin asetettiin rajoitus tekstin määrälle Kohteiden hallinta -luetteloon luomisaika-sarake vaihdettiin näkyvyyden päättymisajaksi sekä tuotiin kohdenumerohaku helpottamaan kohteiden hallintaa Käännöksiä (ruotsi, englanti) paranneltu Hakutoimintoa parannettu: pinta-alan tai hinnan mukaan hakiessa voi määritellä nyt vain ylä- tai alarajan hinnalle tai pinta-alalle.  Etusivun hausta pois kuntavalinta, mikäli Toimitilapalvelu toimii vain yhden kunnan alueella.
Teemme tuotantopalvelimen huoltotöitä torstaina 25.3. klo 20 alkaen. Käyttökatko Hakosalo-palveluissa kestää noin 30 minuuttia. Lisätietoa antaa helpdesk@hakosalo.fi
Alkavien yrittäjien osioon on tehty alkuvuoden aikana muutamia parannuksia uloittuen myös PRH-tuontiin.  Kun tuotte PRH:sta kuukausittain uudet yritykset, järjestelmä generoi automaattisesti yrityksen kortin sekä yrityksen henkilön kortin. Paransimme tätä logiikkaa niin, että jatkossa PRH:lta tulevat yhteystiedot menevät myös luodun yrityksen henkilön kortille. Mikäli uusien yritysten tuonnin jälkeen "mätsäätte" yrityksen Alkavaan yrittäjään, hyödynnetään Alkavalle yrittäjälle kirjattuja yhteystietoja yrityksen henkilön kortilla. Mikäli PRH:sta ei ole tullut puheinnumeroa tai sähköpostiosoitetta yrittäjälle, tuodaan Alkavan yrittäjän kortillle kirjatut yhteystiedot automaattisesti mätsin jälkeen yrityksen henkilön kortille.  Paransimme lisäksi Yrityksen perustaminen -aktiviteetin automatiikkaa. Jatkossa Yrityksen perustaminen -aktiviteetti täyttää automaattisesti kentät "työllistää yrittäjiä" ja "työllistää vakituisia". Kentät tulee vielä aktivoida organisaatiollenne mikäli haluatte seurata työllistämistietoja. Kenttien aktivoimiseksi ottakaa yhteyttä Helpdeskiimme (helpdesk@hakosalo.fi). Kenttiin tulee oletusarvoiksi yrittäjille 1 ja vakituisille laskennallinen keskiarvo 0,30. Luvut voi manuaalisesti vaihtaa muokkaamalla aktiviteettia. Mikäli haluatte, voimme taannehtivasti ajaa kantaanne nämä lukemat vanhoihin Yrityksen perustaminen -aktiviteettiin tyhjiin kenttiin. Ilmoitattehan tästä Helpdeskiimme; teemme ajot keskitetysti kevään-kesän aikana.  Aktiviteettiin täydentyy automaattisesti myös omasta henkilöstöstä ne, jotka ovat palvelleet Alkavaa yrittäjää sekä palvelupuun oksa "Alkavien yrittäjien perustamisneuvonta". Mikäli kyseistä oksaa ei palvelupuussanne ole, se generoituu automaattisesti.   
Helmikuussa Hakosalon kehitystiimin pöydällä oli isot kokonaisuudet: Hanketoiminto, Hakemuspalvelu ja Työllisyyspalveluiden Kykyviisari. Nämä isot projektit olivat kaikki loppusuoralla helmikuussa.  Hankehallinta saatiin lähes valmiiksi helmikuun aikana - hankehallinnan ydinominaisuudet, kuten yritysten lisääminen hankkeelle, aktiviteetin korvamerkitseminen hankkeelle ja hankevaiheiden merkitseminen saatiin valmiiksi. Lisäksi kokonaisuuteen kuuluu hankeluettelo sekä hankkeet kokoava dashboard. Hankkeiden lisäksi kokonaisuus tukee erilaisten projektien (kuten sijoittumiscasen) kirjaamista vastaavalla tavalla. Päätimme lisäksi mahdollistaa myös projektien salaamisen, työt tämän osalta jatkuvat vielä maaliskuun ensimmäisen viikon aikana. Hankehallinta julkaistaan laajemmalle joukolle lähiaikoina.  Dynaamisen Hakemuspalvelun ohjelmointi eteni suunnitelmien mukaan helmikuussa, ja ensimmäiset organisaatiot ovat ottaneet Hakemuspalvelun käyttöön. Teemme palveluun vielä viimeisiä viilauksia maaliskuun ensimmäisellä viikolla. Myös Hakemuspalvelu julkaistaan laajemmalle joukolle lähiaikoina.  Helmikuussa saimme useammalle asiakkaalle käyttöön uuden Uutiskirje-editorin. Käyttökokemusten myötä teimme vielä korjauksia ja parannuksia editoriin. Kehitys jatkuu maaliskuun alun aikana.  Suurin kehityspyrähdys tehtiin Työllisyyspalveluiden Kykyviisari-palveluun. Helmikuun lopulla saimme Kykyviisari-palvelun jo testiin Hakosalon käyttäjille, ja maaliskuun ensimmäisellä viikolla Kykyviisarin käyttö mahdollistetaan Työllisyyspalveluidemme käyttäjien työnhakija-asiakkaille. Hakosalon Kykyviisari täytetään tunnistautumalla pankkitunnuksin, ja tulokset tulevat näkyviin Hakosalon työnhakijan kortille. Mikäli työnhakijalta ei vielä löydy korttia järjestelmästä, generoidaan se automaattisesti Kykyviisarin perusteella. Kykyviisari näyttelee isoa osaa maaliskuussa alkaneessa työllisyyden kuntakokeilussa ja jatkossa Hakosalon työnhakijan kortilta työllisyyspalveluiden käyttäjä voi vertailla työnhakijan Kykyviisari-vastausten kehitystä. 

HAKOSALO ASIAKAS

HAKOSALO JULKISIVU

 
Päivitetty 20.3.2020