« Edellinen | Seuraava »

Hakosaloon rakenneuudistuksia kesällä

Julkaistu 8.7.2022
 

Kesän aikana Hakosaloa uudistetaan järjestelmän rakenteen osalta. Uudistuksen taustalla on Hakosalon laajentuminen kattamaan alueellisen elinkeinotyön eri osa-alueita entistä laajemmin.

Kesän uudistukset koskevat mm. seuraavia aiheita:

  • Päävalikko
  • Yrityspalveluiden dashboard
  • Yrityspalveluiden liveraportointi
  • Ohjauspaneeli
  • Järjestelmän käyttäjähallinta
  • Järjestelmän ulkoiset lomakkeet

 

Päävalikko

Valikon sisältöä ryhmitellään uudelleen. Kantavana ajatuksena on, että päävalikosta päästää eri osa-alueiden dashboard-näkymiin, joissa on kootusti informaatiota osa-aluekohtaisesti. Tutut ominaisuudet, kuten Kalenteri, Yritysluettelo, Ohjauspaneeli löytyvät edelleen päävalikosta.

Yrityspalveluiden dashboard

Uutena ominaisuutena Päävalikkoon tulee Yrityspalveluiden dashboard, jonka kautta päästää mm. Yrityspalveluiden liveraportointiin. Jatkossa näkymään saadaan lisää mm. tilastoja ja muita hyödyllisiä widgetejä. Alkusyksyllä julkaistavat Palvelualueet löytyvät myös dashboardista.

Yrityspalveluiden liveraportointi

Hakosalon raportointi parantuu entisestään, kun yrityspalveluiden työtä voidaan raportoida uuden työkalun avulla. Liveraportointi on käytössä jo monella osa-alueella Hakosalossa ja nyt myös yrityspalveluiden puolella. Lisätietoa

Ohjauspaneeli

Laajentuneen järjestelmän myötä Ohjauspaneeliin on kertynyt paljon konfigurointiin ja asetuksiin liittyviä kohtia. Uudistuksen myötä niitä on ryhmitelty uudelleen ja Ohjauspaneeliin on tuotu välilehdet.

Järjestelmän käyttäjähallinta

Järjestelmän pääkäyttäjät voivat hallinnoida järjestelmän peruskäyttäjiä erillisessä näkymässä. Pääkäyttäjät voivat luoda uusia käyttäjiä. Nykyisin pääkäyttäjä voi myös lisätä käyttäjiä rooleihin. Tätä on kuitenkin rajattu niin, että pääkäyttäjä voi lisätä vain niitä rooleja, jotka hänellä itsellään on päällä.

Järjestelmän ulkoiset lomakkeet

Hakosalo-järjestelmä sisältää useita lomakkeita, joiden avulla järjestelmään voidaan syöttää tai päivittää tietoja. Lomakehallintaa uudistetaan niin, että käyttäjäorganisaatiot voivat muokata lomakkeita entistä vapaammin. Lomakkeiden hallintaan pääsee Ohjauspaneelista.

Uusia ominaisuuksia:

-Tietosuojaselosteen nimi

-Linkki tietosuojaselosteeseen (usein verkkosivu, jossa selosteet näkyvät kootusti)

-Lomakkeen kielivalinta (suomi, ruotsi, englanti)

-Organisaation nimi (lomakkeella näkyvä organisaation nimi)

-Kuvan lisäys (organisaation logo)

-Alatunnisteen hyväksynnät (tietojen tallennus, tietosuojaseloste ja perustamisneuvonnassa tietojen luovutus asiantuntijakumppaneille, työpaikoissa työpaikkatietojen näyttäminen julkisessa palvelussa)

HUOM!

Yrityslomake ja Alkavien yrittäjien lomake näkyvät järjestelmässä Palvelupyyntöinä.

 

 
Päivitetty 8.7.2022