Kehitys tiedottaa - lokakuu 2020
Lokakuussa kehitystä tapahtui laajalla rintamalla. Työt etenivät työllisyyspalveluissa, uusitun toimitilapalvelun tiimoilta, kyselytyökalun parissa sekä oppilaitoskokonaisuuden ja yleisesti CRM:n tiimoilta.
Työllisyyspalveluiden kehitys eteni vauhdikkaasti lokakuussa. Luetteloiden käytettävyyttä parantaaksemme, päivitimme työllisyyspalveluiden luetteloihin oletussarakkeet. Uudet oletussarakkeet löytyvät kaikista luetteloista: työnhakijat, työpaikat, asiakkuudet sekä toimenpiteet. Sarakevalintojen muuttaminen ja järjestyksen vaihtaminen on luonnollisesti edelleen mahdollista. Suurin yksittäinen muutos tuli palkkatukipäätöksen syöttämiseen työnhakijan kortille. Tarkemmin uudistuksesta löytyy artikkelistamme. Toimme statuksiin kaksi uutta vaihtoehtoa käyttäjäpalautteen perusteella: Osa-aikatyö, yli 18h/viikko ja Osa-aikatyö, alle 18h/viikko.
Työllisyyden dashboard-näkymässä olevan hakulaatikon avulla voi nyt hakea työnhakijan nimen ja puhelinnumeron lisäksi myös henkilötunnuksella. Työnhakijan kortille tuli näkyvälle paikalle tieto vastuuhenkilöstä sekä työnhakijan tietoihin uusi kenttä, ammattiluokitus. Saimme myös toiminnallisuuden asiakkuuksiin ja toimenpiteisiin, jonka avulla ne voidaan antaa tiedoksi omalle henkilöstölle. Toiminto on vastaava kuin aktiviteetin tiedoksianto -toiminto. Työllisyyspuolelle tehtiin lisäksi pienempiä parannuksia ja virhekorjauksia.
Yleisesti CRMn puolelle saimme tehtyä runsaasti parannuksia ja uudistuksia. Tallennetun luettelon pystyy nyt jakamaan vain tietyille henkilöille, kun aiemmin valinta oli mahdollista tehdä vain käyttäjän itsensä ja koko organisaation välillä. Saimme ensimmäisen version uudistetusta ohjauspaneelista testikäyttöön omaan kantaamme. Uusi ohjauspaneeli helpottaa siellä navigoimista ja asioiden löytymistä. Testaamme ohjauspaneelia vielä jonkin aikaa ennen tuotantoon viemistä.
Havainnekuva uudesta ohjauspaneelista.
Hakosalossa parannettiin myös henkilön hakua puhelinnumeron tiimoilta; nyt haku toimii paremmin riippumatta siitä, onko numeroon syötetty välilyöntejä vai ei. Henkilöhaun tulosnäkymään lisättiin henkilön sähköpostiosoite; vastaavasti henkilökortin numero otettiin näkymästä pois jotta näkymä säilyi keveänä. Aktiviteettiluetteloon toimme kaivatun kentän ”muut osallistujat” jotta luettelonkin kautta pääsee tarkastelemaan osallistuneiden määriä. Aktiviteetin syötössä ollut virhe liitteitä lisättäessä on korjattu.
Alkavien yrittäjien puolelle loimme alkavan yrittäjän kortille uuden kentän koskien maahanmuuttotaustaisuutta. Tämä kenttä löytyy myös sarakevalintana alkavien yrittäjien luettelosta.
Aiemmin tänä vuonna valmistuneeseen Haastattelutyökaluun teimme myös uudistuksen. Jatkossa kun haastatteluvastaukset tallennetaan, luodaan haastattelusta automaattisesti aktiviteetti vastanneen yrityksen kortille. Haastattelutyökalusta voit lukea lisää kotisivuiltamme.