Kehitys tiedottaa - huhtikuu 2021
Huhtikuussa saimme kehitystiimiimme kaksi uutta sovellussuunnittelijaa, ja kuukauden aikana perehdyttäminen eteni vauhdikkaasti. Huhtikuussa Hakosalon kehitys keskittyi valtaosin työllisyyspalveluihin. Lisäksi teimme pienempiä uudistuksia Kyselytyökaluun sekä Toimitilapalveluun ja yleisesti CRM:ään.
Työllisyyspalveluiden osalta kokonaisratkaisu eteni laajasti huhtikuun aikana. Rakennamme työllisyyspalveluihin itsepalvelua, jonne työnhakijat voivat kirjautua vahvan tunnistautumisen avulla tarkastelemaan ja päivittämään omia tietojaan. Itsepalvelun kehitys jatkuu toukokuussa, tiedotamme lisää kun palvelu on käyttöönotettavissa. Työllisyyspalveluihin aloitettiin huhtikuussa työpaikkatietojen kokonaisuudistusta. Työpaikan kenttiä selkeytetään sekä samalla ulkoinen lomake uudistetaan. Samassa yhteydessä parannetaan työpaikan "flowta" järjestelmässä, eli miten jatkossa työpaikan tila muuttuu täytetyksi ja miten työpaikan saa liitettyä esimerkiksi työnhakijan asiakkuuden päättävään tilanteeseen. Uudistus on jo lähes valmis, ja ennen kuin päästämme asiakkaamme näkemään työmme tulokset, teemme osaamiskenttien konversiot työpaikkojen osalta. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että vanhat osaamiskentät (kuten kielitaito, ajokorttiluokka, IT-osaaminen) poistuu, ja niihin syötetty tieto siirretään uusiin vastaaviin osaamiskenttiin niiltä osin kuin se on mahdollista. Mitään tietoa ei luonnollisestikaan hävitetä, vaan mikäli tietoa ei saada koneälyllä ajettua uusiin kenttiin, laitetaan se lisätietoa -kenttään. Työt tämän tiimoilta varmistuu arviolta viikoilla 18-19. Työllisyyyspalveluiden tiimoilta olemme myös työstäneet rajapintaa porilaislähtöisen HeadAI:n luomaan tekoälyyn, jonka avulla saamme tulevaisuudessa työpaikkaehdotuksia suoraan CRM:ään sekä työnhakijan itsepalveluun. Tekoälyn hyödyntäminen on maksullinen lisäpalvelu ja tiedotamme siitä lisää myöhemmässä vaiheessa.
Uuteen Kyselytyökaluun teimme huhtikuussa pieniä lisäyksiä: nyt vastausluettelossa näkyy lähetyksen nimi mikäli kysely on lähetetty manuaalisesti sekä mahdollistimme kyselyn poiston suoraan käyttöliittymän kautta. Lisäksi muutimme logiikkaa koskien sähköistä viestintää: jatkossa kyselyt voi lähettää myös henkilöille tai yrityksille, joilla sähköinen viestintä on kielletty. CRM:n tiimoilta teimme monipuolista kehitystyötä, siitä voit lukea tarkemmin aiemmasta artikkelistamme.
Tuotannon puolella huhtikuussa on hoidettu runsaasti uusien asiakkaiden käyttöönottoja sekä siirretty toimitilapalveluita uusimpaan versioon.
Toukokuussa työt jatkuvat työllisyyspuolella työpaikkatietojen viimeistelyllä, itsepalveluportaalin parissa sekä luomme Kykyviisarille oman dashboard-näkymän luetteloineen. Toukokuussa teemme myös jatkokehitystä Hankkeet ja Projektit -osioon sekä pieniä viilauksia toimitilapalveluun. Uuden hakemuspalvelumme kehitys jatkuu toukokuussa siten, että mahdollistamme hakemuksiin vahvan tunnistautumisen sekä hakemusten täydennyspyynnön lähettämisen.