Kehitys tiedottaa - toukokuu 2021

Julkaistu 8.6.2021
 

Toukokuussa kehitystiimi työskenteli työllisyyspalveluiden, Hankkeiden ja projektien ja yleisesti CRM:n kehityksen parissa. Näiden lisäksi Hakemuspalveluun tehtiin uudistuksia. Uudet koodarimme ovat päässeet erinomaisesti kiinni töihin. 

Teimme toukokuussa roolituksen uuteen Kyselytyökaluun. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että mikäli organisaatiossasi on käytössä esimerkiksi Elinkeinoroolin lisäksi Työllisyysrooli, kannattaa kyselyt roolittaa. Näin saatte rajattua käyttäjäryhmää, joilla on pääsy kyselyyn ja sen vastauksiin. Roolitus tapahtuu uutta kyselyä luotaessa heti ensimmäisenä. Kyselytyökaluun tuotiin myös pisteytystyyppiseen kysymykseen keskiarvolukemat sekä tehtiin pienempiä parannuksia.

CRM:n tiimoilta on tehty runsaasti pieniä parannuksia läpi järjestelmän: olemme yhtenäistäneet termejä sekä parantaneet luetteloiden rajaustekijöiden toimintaa. Uutena ominaisuutena yrityskortille tuli se, että jatkossa kun käyttäjä päivittää yrityksen osoitteen, saa osoitteen samalla kertaa vietyä myös yrityksen henkilöiden tietoihin. Työllisyyspalveluiden osalta on tullut runsaasti uudistuksia - lähetämme uutiskirjeen työllisyyspalveluiden käyttäjille kesäkuun aikana, jossa kerromme tarkemmin kehityksestä. 

Hankkeiden ja projektien tiimoilta työt ovat sujuneet pienien parannusten merkeissä sekä hankekortin ulkoasua parannellessa. Toimme lisäksi hankekortille hanketulosteen sekä aktiviteettivälilehden, jonne hankkeeseen liitetyt aktiviteetit listautuvat. Hakemuspalveluun tehtiin toukokuun aikana täydennyspyyntömahdollisuus sekä optio vahvalle tunnistautumiselle – työt näiden tiimoilta jatkuvat vielä kesäkuun ensimmäisen viikon.

Tuotannon puolella toukokuu oli vilkasta aikaa: tuotannon koodari oli vastuussa työpaikkojen konversioista sekä kannanhoidollisista asioista, kuten Bisnoden yritystietopäivityksistä. Toukokuun aikana meillä oli myös muutama isompi käyttöönotto.

Kuten muuallakin, kesäkuussa Hakosalossa alkaa kesälomakausi, jolloin kehitystahti on hieman verkkaisampaa kuin muutoin. Työt kuitenkin jatkuvat läpi kesän ja aina on ”koodaava käsipari” töissä niin kiireellisten asioiden kuin kehitystöidenkin tiimoilta. Huomasithan, että Helpdeskimme palvelee heinäkuussa supistetuin aukioloin, kello 9-14. 

 
Päivitetty 8.6.2021