Neuvontaa koronavirustilanteesta kärsiville yrityksille

Julkaistu 18.3.2020, päivitetty 25.3.2020
 

Koronavirus on aiheuttanut täysin poikkeuksellisen tilanteen niin Suomessa kuin laajemmin koko maailmassa.

Tilanne vaikuttaa kaikkiin kansalaisiin ja taloudellisesta näkökulmasta monet yritykset ovat vaikeuksissa äkillisesti muuttuneessa tilanteessa.

Useat elinkeinoyhtiöt ja kuntien elinkeinoyksiköt ovatkin täydentäneet omaa palveluvalikoimaansa tarjoamalla kriisineuvontaa koronatilanteesta kärsiville yrityksille. Tämä on erinomaista toimintaa, jonka avulla yrityksiä voidaan auttaa selviämään läpi vaikean ajan.

Aikanaan on hyvä pystyä osoittamaan, kuinka paljon aikaa on käytetty koronavirukseen liittyvään neuvontaan. Hakosalo kannustaakin asiakkaitaan kirjaamaan kaikki neuvonta-aktiviteetit. Näin toimimalla on mahdollista myöhemmin osoittaa, kuinka tärkeää neuvontatyö on myös kriisitilanteissa ja miten hyvin neuvontatyö on palvelut alueen elinkeinoelämää.

Vinkki

Luo aktiviteetin palvelupuuhun uusi oksa "Koronavirusneuvonta". Katso ohje

Aktiviteetin kirjaus

  1. Valitse yrityksen henkilö, jolle neuvontaa annetaan (varmista, että löytyy järjestelmästä)
  2. Valitse aktiviteettityyppi (esim. puhelu, etäpalaveri jne.)
  3. Kirjaa ajankohta ja kesto
  4. Valitse palvelupuusta "Koronavirusneuvonta"
  5. Kirjoita lyhyt kuvaus
  6. Tallenna

Kriisitilanteen ajalta voidaan luoda raporttigeneraattorissa tai Rapsakassa reaaliaikainen raportti koronavirusneuvontaan käytetystä ajasta.

Esimerkiksi Keski-Uudenmaan Kehittämiskeskus (KeuKe) antaa asiakkailleen kriisineuvontaa

Yrityssalo pitää aiheesta webinaarin ja on koonnut hyödyllisen linkkilistan

 
Päivitetty 25.3.2020