Täältä löydät ohjeita yksinyrittäjien koronatukihakemusten käsittelyyn

Julkaistu 16.4.2020
 

Ohjeet rooleittain

Käytön aloittaminen - Hakosaloon kirjautuminen, käyttöä nopeuttavat etusivun widgetit, salasanan vaihto

Leevi Luonnos - Hakemusluonnosten tarkistus ja käsittelijöille siirtäminen

Kaija Käsittelijä - Hakemusluonnosten käsittely ja mahdollinen puolto

Pirjo Päättäjä - Käsiteltyjen hakemusten tarkistus ja hyväksyminen / hylkääminen / tarkennuksen vaatiminen

Pekka Pääkäyttäjä - Sopimusten vienti CSV-muodossa maksatukseen

Tiedotteet

Uusimmat tiedotteemme aiheesta löydät Ajankohtaista-widgetistä, jonka voit asettaa näkyviin myös HakosaloCRM-järjestelmän etusivulle (kirjautumisen jälkeen oikean alakulman Muokkaa etusivua -painikkeesta). 

Ajankohtaista

Kesäkuussa kehityksen työpöydällä oli Hankkeet ja projektit, Alkavat yrittäjät sekä Työllisyyspalvelut. Näiden lisäksi tehtiin parannuksia Kyselytyökaluun sekä yleisesti CRMään.  Alkavien yrittäjien osalta tehtiin parannuksia alkavan yrittäjän ja uuden yrityksen "mätsäämiseen". Jatkossa järjestelmä ehdottaa yhdistettäväksi myös niitä alkavia yrittäjiä, joilta puuttuu yritysidea. Tämä helpottaa käyttöä, jos yritysidea on jäänyt epähuomiossa kirjaamatta. Järjestelmä ohjaa käyttäjää luomaan yritysidean, jonka jälkeen alkavan yrittäjän voi mätsätä yritykseen. Mätsäysluetteloon tuotiin näkyviin myös alkavan yrittäjän toinen nimi (tieto on informatiivinen eikä sitä käytetä mätsäystekijänä).  Hankkeiden ja projektien osalta järjestelmä kehittyi runsaasti kesäkuun aikana. Hankkeiden ja projektien kentät tuotiin dynaamisiksi, eli organisaatiot voivat itse määritellä mitä kenttiä uuden hankkeen lisäyksessä on käytössä sekä niiden vaihtoehdot. Hankekortilla oleva hanketuloste valmistui, siihen lisättiin myös päivämäärärajaus, jonka avulla saa helposti raportin hankkeen tilasta. Lisäksi hankekortille tuotiin aktiviteetit-välilehti.  Kyselytyökalun osalta teimme kesäkuun aikana pieniä ulkoasullisia viilauksia ja parannuksia sekä vaihdoimme julkisen linkin paikan.  Työllisyyspalveluiden osalta aloitimme työnhakijan ulkoisen lomakkeen uudistusta, lomake päivitetään tuotantoon elokuussa. Uudistukseen liittyy työnhakijan osaamiskenttien konversio, joka tehdään heinäkuun alussa. Heinäkuussa koodaamme muutaman käsiparin voimin ja elokuun alussa palaamme kesälomalaitumilta täydellä tiimillä. 
Hakosalo on kehittänyt asiakaskunnalta saadun palautteen ja toiveiden mukaisesti Työllisyyspalveluiden optioita kevään aikana. Tässä artikkelissa kerrotaan tarkemmin tästä kehitystyöstä ja luodaan myös katsausta tulevaisuuteen. Kehitystyötä on tehty laajalla rintamalla, ja myös Työllisyyspalveluiden viisi peruskomponenttia ovat osaltaan olleet kehitystyön kohteena. Viisi peruskomponenttia: Työhakija Aktiviteetit Asiakkuudet Toimenpiteet (Palvelut) Työpaikat Viiden peruskomponentin osalta myös ohjesivuja on päivitetty.  Työnhakijan kortti Työnhakijan korttia on uudistettu vastaamaan paremmin työllisyyspalveluiden moninaisiin vaatimuksiin. Kortti on jaettu seuraaviin välilehtiin. Pääsivu Osaaminen ja kokemus Arvioinnit ja suunnitelmat Työllistyminen ja suosittelut Aktiviteetit Liitteet
Toukokuussa kehitystiimi työskenteli työllisyyspalveluiden, Hankkeiden ja projektien ja yleisesti CRM:n kehityksen parissa. Näiden lisäksi Hakemuspalveluun tehtiin uudistuksia. Uudet koodarimme ovat päässeet erinomaisesti kiinni töihin.  Teimme toukokuussa roolituksen uuteen Kyselytyökaluun. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että mikäli organisaatiossasi on käytössä esimerkiksi Elinkeinoroolin lisäksi Työllisyysrooli, kannattaa kyselyt roolittaa. Näin saatte rajattua käyttäjäryhmää, joilla on pääsy kyselyyn ja sen vastauksiin. Roolitus tapahtuu uutta kyselyä luotaessa heti ensimmäisenä. Kyselytyökaluun tuotiin myös pisteytystyyppiseen kysymykseen keskiarvolukemat sekä tehtiin pienempiä parannuksia. CRM:n tiimoilta on tehty runsaasti pieniä parannuksia läpi järjestelmän: olemme yhtenäistäneet termejä sekä parantaneet luetteloiden rajaustekijöiden toimintaa. Uutena ominaisuutena yrityskortille tuli se, että jatkossa kun käyttäjä päivittää yrityksen osoitteen, saa osoitteen samalla kertaa vietyä myös yrityksen henkilöiden tietoihin. Työllisyyspalveluiden osalta on tullut runsaasti uudistuksia - lähetämme uutiskirjeen työllisyyspalveluiden käyttäjille kesäkuun aikana, jossa kerromme tarkemmin kehityksestä.  Hankkeiden ja projektien tiimoilta työt ovat sujuneet pienien parannusten merkeissä sekä hankekortin ulkoasua parannellessa. Toimme lisäksi hankekortille hanketulosteen sekä aktiviteettivälilehden, jonne hankkeeseen liitetyt aktiviteetit listautuvat. Hakemuspalveluun tehtiin toukokuun aikana täydennyspyyntömahdollisuus sekä optio vahvalle tunnistautumiselle – työt näiden tiimoilta jatkuvat vielä kesäkuun ensimmäisen viikon. Tuotannon puolella toukokuu oli vilkasta aikaa: tuotannon koodari oli vastuussa työpaikkojen konversioista sekä kannanhoidollisista asioista, kuten Bisnoden yritystietopäivityksistä. Toukokuun aikana meillä oli myös muutama isompi käyttöönotto. Kuten muuallakin, kesäkuussa Hakosalossa alkaa kesälomakausi, jolloin kehitystahti on hieman verkkaisampaa kuin muutoin. Työt kuitenkin jatkuvat läpi kesän ja aina on ”koodaava käsipari” töissä niin kiireellisten asioiden kuin kehitystöidenkin tiimoilta. Huomasithan, että Helpdeskimme palvelee heinäkuussa supistetuin aukioloin, kello 9-14. 
Kirjautuminen Aloita palvelun käyttö tarkistamalla omat tietosi. Kirjaudu palveluun joko sivuston oikeassa yläkulmassa tai alalaidassa sijaitsevasta Kirjaudu sisään -linkistä. Käytä kirjautumiseen sinulle annettua käyttäjätunnusta ja salasanaa. Jos sinulla ei ole vielä tunnuksia, pyydä tunnukset palvelun yhteyshenkilöltä. Huomaathan, että kirjautumisikkunasta löytyy myös toiminto ”Unohtuiko salasana?”. Jatkossa voit käyttää tätä toimintoa, jos unohdat salasanasi. Toiminnon käyttäminen edellyttää, että sinulla on ajantasainen sähköpostiosoite käyttäjätiedoissasi. Omien tietojen tarkistaminen Kirjautumisen jälkeen palvelun oikeaan yläkulmaan ilmestyy nimesi. Nimeä klikkaamalla saat auki valikon, josta löydät linkin omien käyttäjätietojen muokkaamiseen. Muokkausnäkymässä voit päivittää sähköpostiosoitteesi, nimesi ja salasanasi. Kun tiedot ovat ajan tasalla, voit aloittaa palvelun käytön. Sijainti, josta pääset muokkaamaan omia käyttäjätietojasi Käyttäjätietojen muokkausnäkymä
Hakosalon Helpdesk palvelee 1.-31.7. supistetuin aukioloajoin.  Helpdeskin tavoittaa klo 9-14. Kiireellisissä asioissa aukioloaikojen ulkopuolella voitte olla yhteydessä toimitusjohtaja Jouni Hakosaloon tai kehityspäällikkö Maija Pietilään. Yhteystiedot löytyvät kotisivuiltamme. 

Mistä lisätukea?

Lisäkysymyksissä käänny ensisijaisesti oman organisaatiosi Hakosalo-pääkäyttäjän puoleen. Pyydämme, että tukipyynnöt Hakosalo Helpdeskin suuntaan hoidettaisiin mahdollisuuksien mukaan keskitetysti yhden henkilön toimesta ja pääasiassa sähköpostitse. Tällä tavoin asiakaspalvelumme ei kuormitu samoista rinnakkaisista tukipyynnöistä ja pystymme palvelemaan kaikkia teitä asiakkaitamme mahdollisimman nopeasti!

Hakosalo Helpdesk
helpdesk@hakosalo.fi
Puh. 010 231 0560

 
Päivitetty 16.4.2020