Täältä löydät ohjeita yksinyrittäjien koronatukihakemusten käsittelyyn

Julkaistu 16.4.2020
 

Ohjeet rooleittain

Käytön aloittaminen - Hakosaloon kirjautuminen, käyttöä nopeuttavat etusivun widgetit, salasanan vaihto

Leevi Luonnos - Hakemusluonnosten tarkistus ja käsittelijöille siirtäminen

Kaija Käsittelijä - Hakemusluonnosten käsittely ja mahdollinen puolto

Pirjo Päättäjä - Käsiteltyjen hakemusten tarkistus ja hyväksyminen / hylkääminen / tarkennuksen vaatiminen

Pekka Pääkäyttäjä - Sopimusten vienti CSV-muodossa maksatukseen

Tiedotteet

Uusimmat tiedotteemme aiheesta löydät Ajankohtaista-widgetistä, jonka voit asettaa näkyviin myös HakosaloCRM-järjestelmän etusivulle (kirjautumisen jälkeen oikean alakulman Muokkaa etusivua -painikkeesta). 

Ajankohtaista

Toukokuussa kehitystiimi työskenteli työllisyyspalveluiden, Hankkeiden ja projektien ja yleisesti CRM:n kehityksen parissa. Näiden lisäksi Hakemuspalveluun tehtiin uudistuksia. Uudet koodarimme ovat päässeet erinomaisesti kiinni töihin.  Teimme toukokuussa roolituksen uuteen Kyselytyökaluun. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että mikäli organisaatiossasi on käytössä esimerkiksi Elinkeinoroolin lisäksi Työllisyysrooli, kannattaa kyselyt roolittaa. Näin saatte rajattua käyttäjäryhmää, joilla on pääsy kyselyyn ja sen vastauksiin. Roolitus tapahtuu uutta kyselyä luotaessa heti ensimmäisenä. Kyselytyökaluun tuotiin myös pisteytystyyppiseen kysymykseen keskiarvolukemat sekä tehtiin pienempiä parannuksia. CRM:n tiimoilta on tehty runsaasti pieniä parannuksia läpi järjestelmän: olemme yhtenäistäneet termejä sekä parantaneet luetteloiden rajaustekijöiden toimintaa. Uutena ominaisuutena yrityskortille tuli se, että jatkossa kun käyttäjä päivittää yrityksen osoitteen, saa osoitteen samalla kertaa vietyä myös yrityksen henkilöiden tietoihin. Työllisyyspalveluiden osalta on tullut runsaasti uudistuksia - lähetämme uutiskirjeen työllisyyspalveluiden käyttäjille kesäkuun aikana, jossa kerromme tarkemmin kehityksestä.  Hankkeiden ja projektien tiimoilta työt ovat sujuneet pienien parannusten merkeissä sekä hankekortin ulkoasua parannellessa. Toimme lisäksi hankekortille hanketulosteen sekä aktiviteettivälilehden, jonne hankkeeseen liitetyt aktiviteetit listautuvat. Hakemuspalveluun tehtiin toukokuun aikana täydennyspyyntömahdollisuus sekä optio vahvalle tunnistautumiselle – työt näiden tiimoilta jatkuvat vielä kesäkuun ensimmäisen viikon. Tuotannon puolella toukokuu oli vilkasta aikaa: tuotannon koodari oli vastuussa työpaikkojen konversioista sekä kannanhoidollisista asioista, kuten Bisnoden yritystietopäivityksistä. Toukokuun aikana meillä oli myös muutama isompi käyttöönotto. Kuten muuallakin, kesäkuussa Hakosalossa alkaa kesälomakausi, jolloin kehitystahti on hieman verkkaisampaa kuin muutoin. Työt kuitenkin jatkuvat läpi kesän ja aina on ”koodaava käsipari” töissä niin kiireellisten asioiden kuin kehitystöidenkin tiimoilta. Huomasithan, että Helpdeskimme palvelee heinäkuussa supistetuin aukioloin, kello 9-14. 
Kirjautuminen Aloita palvelun käyttö tarkistamalla omat tietosi. Kirjaudu palveluun joko sivuston oikeassa yläkulmassa tai alalaidassa sijaitsevasta Kirjaudu sisään -linkistä. Käytä kirjautumiseen sinulle annettua käyttäjätunnusta ja salasanaa. Jos sinulla ei ole vielä tunnuksia, pyydä tunnukset palvelun yhteyshenkilöltä. Huomaathan, että kirjautumisikkunasta löytyy myös toiminto ”Unohtuiko salasana?”. Jatkossa voit käyttää tätä toimintoa, jos unohdat salasanasi. Toiminnon käyttäminen edellyttää, että sinulla on ajantasainen sähköpostiosoite käyttäjätiedoissasi. Omien tietojen tarkistaminen Kirjautumisen jälkeen palvelun oikeaan yläkulmaan ilmestyy nimesi. Nimeä klikkaamalla saat auki valikon, josta löydät linkin omien käyttäjätietojen muokkaamiseen. Muokkausnäkymässä voit päivittää sähköpostiosoitteesi, nimesi ja salasanasi. Kun tiedot ovat ajan tasalla, voit aloittaa palvelun käytön. Sijainti, josta pääset muokkaamaan omia käyttäjätietojasi Käyttäjätietojen muokkausnäkymä
Hakosalon Helpdesk palvelee 1.-31.7. supistetuin aukioloajoin.  Helpdeskin tavoittaa klo 9-14. Kiireellisissä asioissa aukioloaikojen ulkopuolella voitte olla yhteydessä toimitusjohtaja Jouni Hakosaloon tai kehityspäällikkö Maija Pietilään. Yhteystiedot löytyvät kotisivuiltamme. 
iCal-kalenterijaon teknistä toteutusta ja toimintavarmuutta on paranneltu ja HakosaloCRM:ää uusittu siltä osin.  Jotta saat ajantasaisen kalenterijaon puhelimeesi, tulee sinun tilata kalenteri uudelleen. Ohjeet tähän löytyvät täältä. Uudistuksen yhteydessä kalenterilinkin muoto uudistui, joten huomioithan, että vanhat linkit eivät toimi enää, vaan tilaus tulee tehdä uudelleen ohjeiden mukaisesti. Uudistus ei koske Outlook-kalenterisynkronointia.  Lisätietoa voit tarvittaessa kysyä Helpdeskistä, helpdesk@hakosalo.fi.
Kun kyselyn lähetysdomain on määritelty, voidaan se tallentaa yhdessä lähettävän sähköpostin kanssa kyselyn oletustietoihin. Näin toimiessasi sinun ei tarvitse tehdä samoja valintoja joka kerta, kun lähetät kyselyä. Jos samoja tietoja käytetään kaikissa kyselyissä, kannattaa tiedot tallentaa kyselytyökalun asetuksista löytyviin oletustietoihin. Tämä ohje käsittelee vain yhden kyselyn oletustietoja. 1. Valitse ensin se kysely, jolle haluat lisätä oletuslähetysosoitteen. 2. Siirry kyselyn valikossa välilehdelle "Lisäasetukset". 3. Skrollaa alas kohtaan "Sähköpostiviestien oletussisältö" Valitse pudotusvalikosta se lähetysdomain, jota haluat käyttää oletuksena. Anna sen jälkeen kyselyn lähettäväksi osoitteeksi sellainen sähköpostiosoite, jossa käytetään pudotusvalikosta valittua lähetysdomainia. Suosittelemme käyttämään alkua "no-reply", jos sähköpostiosoite ei ole oikeasti olemassa. 4. Tallenna muutokset. Kun lähetät kyselyn jatkossa aktiviteetin kautta, tarjoaa palvelu sinulle oletuksena näitä tietoja. Voit halutessasi vielä vaihtaa niitä lähetystilanteessa.

Mistä lisätukea?

Lisäkysymyksissä käänny ensisijaisesti oman organisaatiosi Hakosalo-pääkäyttäjän puoleen. Pyydämme, että tukipyynnöt Hakosalo Helpdeskin suuntaan hoidettaisiin mahdollisuuksien mukaan keskitetysti yhden henkilön toimesta ja pääasiassa sähköpostitse. Tällä tavoin asiakaspalvelumme ei kuormitu samoista rinnakkaisista tukipyynnöistä ja pystymme palvelemaan kaikkia teitä asiakkaitamme mahdollisimman nopeasti!

Hakosalo Helpdesk
helpdesk@hakosalo.fi
Puh. 010 231 0560

 
Päivitetty 16.4.2020