Täältä löydät ohjeita yksinyrittäjien koronatukihakemusten käsittelyyn

Julkaistu 16.4.2020
 

Ohjeet rooleittain

Käytön aloittaminen - Hakosaloon kirjautuminen, käyttöä nopeuttavat etusivun widgetit, salasanan vaihto

Leevi Luonnos - Hakemusluonnosten tarkistus ja käsittelijöille siirtäminen

Kaija Käsittelijä - Hakemusluonnosten käsittely ja mahdollinen puolto

Pirjo Päättäjä - Käsiteltyjen hakemusten tarkistus ja hyväksyminen / hylkääminen / tarkennuksen vaatiminen

Pekka Pääkäyttäjä - Sopimusten vienti CSV-muodossa maksatukseen

Tiedotteet

Uusimmat tiedotteemme aiheesta löydät Ajankohtaista-widgetistä, jonka voit asettaa näkyviin myös HakosaloCRM-järjestelmän etusivulle (kirjautumisen jälkeen oikean alakulman Muokkaa etusivua -painikkeesta). 

Ajankohtaista

Tietoisku: Yritys- ja talousdata Perjantaina 14.1.2022 klo 9–10 Teamsissa Webinaarisarja aloitetaan tällä viikolla aiheella "Tietoisku: Yritys ja talousdata". Webinaari pureutuu CRM:n yritysdatan päivittämiseen monikanavaisesti. Tietoiskussa käydään läpi seuraavia asioita: Yritystiedot ja niiden poiminta Konsernirakenteiden kirjaaminen Yrityksen näkyvyys julkisessa yritys- ja palveluhakemistossa Uusien ja lakanneiden yritysten tuonti CRM:ään PRH:sta Päivityspyyntölomake, jolla yritykset voivat itse päivittää tietojaan Sähköpostit ja tekstiviestit osana päivitystä Yritysten talousdata Tervetuloa! Siirry ilmoittautumaan   Uusi haastattelutyökalu Perjantaina 21.1.2022 klo 9–10 Teamsissa Ensi viikolla vuorossa on Hakosalon uuden haastattelutyökalun esittely. Haastattelutyökalua voidaan hyödyntää henkilö- ja yrityshaastatteluiden tekoon. Siinä missä kyselytyökalulla luodaan kyselyitä, joita asiakas itse täyttää, haastattelutyökalussa logiikka on päinvastainen. Pääroolissa toimii haastattelija, joka täyttää haastattelun tietoja puhelun aikana. Kun haastattelu merkitään loppuneeksi, vastaukset lähetetään automaattisesti ennalta määrätyille kysymyskohtaisille vastaanottajille (esimerkiksi kehittämisyhtiön, työllisyyspalveluiden ja oppilaitosten vastuuhenkilöille). Tule mukaan kuulolle! Siirry ilmoittautumaan Palkkatukien hallinta ja tmt-tuonti Perjantaina 28.1.2022 klo 9–10 Teamsissa Tammikuun viimeisessä webinaarissa keskustellaan palkkatukien hallinnasta Hakosalo-järjestelmän avulla.  Webinaarissa nähdään! Siirry ilmoittautumaan
Olemme toteuttaneet ohjevideon sellaisille toimitilapalvelun käyttäjille, jotka jättävät kohteita palveluun ilman kirjautumista. Voit halutessasi upottaa videon toimitilapalveluunne esimerkiksi "Vinkkejä ilmoituksen jättämiseen" tai " Tietoa ja palaute" -sivulle, tai muuhun sopivaan sijaintiin (sinulla tulee olla pääkäyttäjän oikeudet). Video sijaitsee YouTubessa ja sen kuvaukseen on lisätty hyödyllisiä aikamerkkejä. Videossa käydään läpi myös kohteen muokkauslinkin tilaus. Jos toimitilapalvelustanne puuttuu kyseinen tilauslomake, niin ota yhteyttä Hakosalo Helpdeskiin (helpdesk@hakosalo.fi) ja me hoidamme lomakkeen lisäyksen. Lisäksi kannattaa huomioida, että videossa neuvotaan siirtymään lomakkeelle sivuston alalaidasta löytyvän linkin avulla. Lisää linkki alalaitaan tarvittaessa. VIDEON UPOTTAMINEN TOIMITILAPALVELUUN 1. Siirry YouTubeen videon sivulle ja valitse videon alta kohta "Jaa". 2. Klikkaa avautuvasta näkymästä kohtaa "Upota". 3. Klikkaa "Kopioi". Tämä tallentaa tarvittavan koodin leikepöydällesi odottamaan liittämistä. 4. Kirjaudu toimitilapalveluun ja siirry sille sivulle, jolle haluat lisätä videoupotuksen. 5. Klikkaa sivun sisältöä, jolloin editointi aktivoituu. Valitse editorin valikosta "Näytä" ja avautuvasta pudotusvalikosta "Lähdekoodi". 6. Liitä YouTubesta kopioimasi koodi haluamaasi kohtaan ja klikkaa "Tallenna". 7. Muista klikata vielä lopuksi editorin Tallenna-painiketta, jotta muutokset tallentuvat sivulle. Sen jälkeen voit poistua näkymästä tai jatkaa sivun editointia normaaliin tapaan.  
Hakosalo-järjestelmä mahdollistaa palkkatukien monipuolisen hallinnan. Palkkatukijaksot voidaan kirjata työnhakijoille ja samalla laskea palkkatuen kustannukset. Palkkatukiin kirjataan perustieojen lisäksi mm. kuukausipalkka ja tukiprosentti. Tietojen perusteella järjestelmä laskee automaattisesti kokonaiskustannukset. Järjestelmässä voidaan myös seurata vuosittaista palkkatukibudjettia. Järjestelmä laskee syötettyjen palkkatukijakson perusteella käytetyt ja jäljellä olevat eurot. Järjestelmään voidaan myös tuoda tmt-tiedot suoraan csv-tiedostostoina. Järjestelmä liittää työnhakijan oikeaan tmt-luokkaan. Sekä palkkatuki- että tmt-tietoja voidaan tarkastella valmiiden raporttien avulla. Ohjeet: Palkkatukien hallinta TMT-tuonti Lisätietoa: helpdesk@hakosalo.fi Aiheeseen liittyvä webinaari: Palkkatukien hallinta ja tmt-tuonti
Olemme kiinni jouluaattona 24.12. Joulua seuraavalla viikolla 27.-31.12. helpdeskimme palvelee sinua lyhennetyllä aukioloajalla klo 10-14. Hyvää joulua ja menestyksekästä uutta vuotta 2022! Hakosalo Helpdesk helpdesk@hakosalo.fi Puh. 010 231 0560
Ensi vuoden alusta lähtien Hakosalo päivittää automaattisesti perustetun yrityksen TOL-tiedon asiakkaiden järjestelmiin. Tällä hetkellä PRH:lta saadaan kuukausittain uudet ja lakanneet yritykset, mutta niistä puuttuu TOL-tieto. Netboxin rajapinnan avulla järjestelmä päivittää joka yö tyhjät TOL-kentät, mikäli tieto on ylipäänsä saatavilla. Webinaari: Yritys- ja talousdatasta

Mistä lisätukea?

Lisäkysymyksissä käänny ensisijaisesti oman organisaatiosi Hakosalo-pääkäyttäjän puoleen. Pyydämme, että tukipyynnöt Hakosalo Helpdeskin suuntaan hoidettaisiin mahdollisuuksien mukaan keskitetysti yhden henkilön toimesta ja pääasiassa sähköpostitse. Tällä tavoin asiakaspalvelumme ei kuormitu samoista rinnakkaisista tukipyynnöistä ja pystymme palvelemaan kaikkia teitä asiakkaitamme mahdollisimman nopeasti!

Hakosalo Helpdesk
helpdesk@hakosalo.fi
Puh. 010 231 0560

 
Päivitetty 16.4.2020