Käyttäjien ylläpito
Pääset luomaan uusia käyttäjiä ja hallinnoimaan nykyisiä käyttäjätilejä päävalikon kohdasta Asetukset > Käyttäjät.
Käyttäjähallinnan oikeasta ylälkulmasta löydät uusien käyttäjien luonnin. Yksittäisen käyttäjän riviltä taas löydät Toiminnot-painikkeen, jonka kautta pääset muokkaamaan käyttäjän tietoja, poistamaan käyttäjän tai nollaamaan hänen salasanansa. Salasanan nollaus avaa ruudulle käyttäjän uuden salasana, joka sinun tulee lähettää hänelle esimerkiksi sähköpostitse. Tietoturvallisempi vaihtoehto on ohjata käyttäjä tilaamaan uusi salasana itselleen palvelun kirjautumisikkunan ”Unohtuiko salasana” -linkin kautta. Tätä varten käyttäjällä tulee olla palvelussa ajantasainen sähköpostiosoite.
Uutta käyttäjää luodessa pohdi, minkä tason roolin haluat käyttäjälle antaa; pääkäyttäjän, ylläpitäjän vai peruskäyttäjän.
Pääkäyttäjä (sama käyttäjätaso, kuin itselläsi) on tasoista ylin ja sitä ei kannata antaa kuin sellaisille kollegoillesi, joiden tulee päästä hyväksymään yksityisten (ei-kirjautuneena) jättämiä ilmoituksia ja hallinnoimaan kaikkia palvelun kohteita. Pääkäyttäjälle tulee aina automaattisesti sähköposti-ilmoitus uudesta yksityisen jättämästä kohteesta.
Ylläpitäjä voi lisätä, muokata ja poistaa omia ilmoituksiaan sekä hallinnoida organisaationsa kaikkia käyttäjätilejä ja näiden käyttäjien palveluun lisäämiä ilmoituksia.
Peruskäyttäjä voi lisätä, muokata ja poistaa vain omia ilmoituksiaan ja muokata omia käyttäjätietojaan.
Jos käyttäjä liittyy johonkin organisaatioon, valitse oikea organisaatio pudotusvalikosta tai luo tarvittaessa uusi. Erityisesti silloin, jos kyseessä on ylläpitäjä, jonka tulee päästä hallinnoimaan oman organisaationsa kaikkien käyttäjien kohteita. Voit myös luoda yksittäisiä käyttäjiä, jotka eivät liity mihinkään organisaatioon (esimerkiksi yksityiset henkilöt, joilla on paljon vuokrakohteita tarjolla). Anna tällaisessa tapauksessa käyttäjälle peruskäyttäjätasoiset käyttäjätunnukset.