Mitä yrityksen ja henkilön kortilla oleva sähköinen viestintä -kenttä tarkoittaa?

 

Sekä yrityksen, että henkilön kortilta löytyvä kenttä "Sähköinen viestintä" säätää sitä, lähteekö asiakkaalle HakosaloCRM:stä mm. uutiskirjeitä.

Jos asiakas haluaa perua yksittäisen uutiskirjeen, kannattaa häntä kehottaa tekemään se uutiskirjeen lopussa olevasta linkistä. Silloin peruutus kirjautuu automaattisesti asiakkaan kortille. Samalla kortille jää tieto siitä, että asiakas on itse perunut kirjeen, sekä päivämäärä, jolloin peruutus on tehty. Hän voi kuitenkin jatkaa muiden tarjolla olevien tai tulevaisuuden uutiskirjeiden tilaajana. Jos asiakas tuo kuitenkin ilmi, ettei hän halua missään tilanteessa uutiskirjeitä, kannattaa hänen kortiltaan käydä vaihtamassa sähköinen viestintä tilaan "Kielletty". Uutiskirjepalvelu käy vastaanottajalistan läpi lähetyksen yhteydessä ja poistaa listalta automaattisesti kaikki sellaiset yritykset ja henkilöt, joiden korteilla sähköinen viestintä on kielletty.

Vinkki: Kirjaa aina yrityksen sähköposti yrityksen kortille ja henkilön sähköposti henkilön kortille. Jos yrityksessä työskentelee vain yksi henkilö ja hänen sähköpostinsa toimii yrityksen virallisena sähköpostina, kirjaa se kuitenkin vain henkilön kortille. Näin vältyt jatkossa ongelmilta esimerkiksi sellaisessa tilanteessa, jossa henkilö kieltää sähköisen viestinnän ja se kirjataan hänen kortilleen, mutta hänen sähköpostinsa löytyy myös yrityksen kortilta, ja hän saa edelleen sitä kautta uutiskirjeitä. 

Usein kysyttyä

Olemme keränneet alle usein aiheesta kysyttyja asioita. Tuplaklikkaamalla kysymystä saat vastauksen näkyviin.

Minne kaikkialle sähköisen viestinnän kieltäminen vaikuttaa?
Viestintäryhmään vienti: Kyllä
Uutiskirjeen lähetys: Kyllä
Automaattisen tietojenpäivityspyynnön lähetys: Kyllä
Kyselyiden lähetys: Ei
Tilaisuuskutsujen lähetys: Ei
Tilaisuusvahvistusten lähetys: Ei
Sähköpostilistaan vienti: Valittavissa

Mitä tapahtuu, jos henkilön/yrityksen kortilla on sähköinen viestintä kielletty ja hänet lisätään uutiskirjeen vastaanottajaksi?
Jos henkilö/yritys on kieltänyt sähköisen viestinnän, ei hänelle lähde uutiskirjeitä missään tilanteessa.

Miksi viestintäryhmissä on myös sellaisia yhteystietoja, joissa sähköinen viestintä on kielletty?
Kevään 2021 jälkeen viestintäryhmiin ei ole voinut viedä luetteloiden kautta yhteystietoja sellaisilta henkilöiltä tai yrityksiltä, jotka ovat kieltäneet sähköisen viestinnän. Viestintäryhmissä voi kuitenkin olla tällaisia yhteystietoja siksi, että ne on joko viety ennen muutoksen tekoa, niiden tila on muuttunut viestintäryhmään viennin jälkeen tai yhteystiedot on viety ryhmään manuaalisesti (ulkopuolisena yhteystietona, jolle on löytynyt yhteensopivuus palvelusta ja linkitys on syntynyt). Joka tapauksessa uutiskirjepalvelu poistaa ennen lähetystä vastaanottajalistalta kaikki yhteystiedot, joiden kohdalla sähköinen viestintä on kielletty.

Mitä tapahtuu, jos henkilöllä/yrityksellä on kortilla sähköinen viestintä "Ei" ja hän tilaa itse uutiskirjeen?
Sähköinen viestintä -kenttä menee "Kyllä"-tilaan, koska henkilö/yritys on ilmoittanut itse haluavansa sähköistä viestintää sähköpostiinsa jatkossa.
 
Päivitetty 9.6.2021