Haastatteluiden suorittaminen

 

Haastattelijat kirjautuvat ulkopuoliseen Haastattelutyökaluun. Etusivulla he näkevät ne haastatteluprojektit, joihin heidät on valittu haastattelijoiksi. Avaamalla haastattelun pääsee valitsemaan haastateltavia yrityksiä.

Kohderyhmän selaaminen

Avaamalla Etusivulta oikean haastatteluprojektin voi haastattelija selata kohderyhmää. Järjestelmä näyttää omat keskeneräiset projektit sekä vapaana olevan kohderyhmän.

Klikkaamalla yrityksen pääsee yrityksen kortille.

 

Yrityskortti ja yrityksen varaaminen haastatteluun

Yrityskortilla voidaan selata ja muokata yrityksen tietoja sekä ylläpitää yrityksen henkilöiden tietoja. Voit myös lisätä uusia yrityksen henkilöitä. 

Yrityskortilta löytyy myös yritystietojen päivityslinkki, jonka voi lähettää sähköpostitse asiakkaalle.

Kun yrityksen kohdalla tehdään haastattelupäätös, klikataan sivun yläreunan "Varaa haasttelu" -nappulaa. Tällöin muut haastattelijat eivät voi aloittaa haastattelua kyseisessä yrityksessä.

 

Haastattelun tekeminen

Haastattelulomake on dynaaminen, joka mahdollistaa kategorioiden selaaminen intuitiivisen käyttöliittymän avulla. 

Haastattelija valitsee vastaajan, joka vastaa haastatteluun. Lisäksi haastattelija voi kirjata soittokerrat sekä määritellä haastattelun tilan.

Haastattelulomakkeen yläreunassa on myös mahdollisuus syöttää Lisätiedot -kohtaan vapaasti tekstiä. Sama kenttä löytyy "kelluvana" haastattelunäkymän oikeassa reunassa puhekupla-ikonina.

Graafinen mittari kertoo haastattelun kattavuuden eli sen kuinka monta kysymystä on kaikkiaan käsitelty.

Kategorioita voi avata ja sulkea. Jokainen kategoria sisältää ennalta määritellyt kysymykset, jotka haastattelija täyttää.

Mikäli yksittäinen kysymys on käsitelty, mutta siihen ei ole saatu vastausta, voi haastattelija merkitä kysymyksen käsitellyksi.

Haastattelun voi tallentaa keskeneräisenä, jolloin siihen voi palata myöhemmin tai päättää valmiina haastatteluna.

Kun haastattelu päätetään, aukeaa ikkuna, joka sisältää haastattelun perustietoja sekä yhteenvedon palvelupyynnöistä.

 
Päivitetty 9.2.2022