Tietojenpäivityspyynnön massalähetys tekstiviestillä (maksullinen)
Hakosalo-palvelusta voidaan lähettää palveluun kirjatuille yrityksille ja niiden yhteyshenkilöille massalähetyksenä tekstiviesti, joka sisältää linkin yritystietojen päivityslomakkeelle. Viestin voidaan lähettää eri kielillä perustuen yrityskortin Kieli-kenttään.
Linkki on yrityskohtainen ja generoituu lähetyshetkellä. Kun yrityksen edustajat täyttävät ja lähettävät lomakkeen, tiedot päivittyvät suoraan Hakosalo-palveluun ja sieltä julkiseen yritys- ja palveluhakemistoon (vain ne tiedot, mitkä on määritelty näkyväksi julkisesti).
HUOMIOITAVAA
- Hakosalo hoitaa massalähetyksen yhdessä sovitusti (laajuus, ajankohta, hinta)
- Tekstiviesti voidaan lähettää niille yrityksille ja henkilöille, joille on kirjattu puhelinnumero kortille. Valmistele siis tarvittaessa massalähetystä lisäämällä puuttuvia puhelinnumeroita.
- Vastaanottajan puhelinnumeron tulee olla mobiilimuotoinen (esim. 040, 050, ei lankaliittymä)
- Palvelunumeroihin (esim. 0800, 010) ei voida toimittaa tekstiviestejä
TEKSTIVIESTIN SUUNNITTELU
- tekstiviestin lähettäjän nimi voi olla maksimissaan 11 merkkiä pitkä
- nimi ei saa sisältää välilyöntejä tai erikoismerkkejä.
- tekstiviestin sisältö voi olla maksimissaan 280 merkkiä pitkä (kaksi viestiä)
- vastaanottaja saa viestin yhtenä viestinä
- välilyönti ja rivinvaihto lasketaan yhdeksi merkiksi
- linkki yrityksen tietojenpäivityslomakkeelle tulee huomioida merkkimäärässä (30 merkkiä)
Voit kopioida malliviestin alta esim. Wordiin ja muokata sitä sallitun merkkimäärän sisällä.
url.yrityshakemistot.fi/123456
Tutustu palveluumme osoitteessa
[Lisää tähän aiheesta kertovan tiedotteenne lyhytosoite tai hakemiston osoite]
USEIN KYSYTTYJÄ KYSYMYKSIÄ
Kenelle tekstiviesti lähtee?
Ensimmäisellä lähetyskerralla tietojenpäivityspyyntö lähetetään yleensä kaikkiin yritysten ja yritysten yhteyshenkilöiden puhelinnumeroihin. Kun vastaanottaja päivittää yrityksen tietoja, voi hän samalla päättää, ketkä saavat viestin jatkossa.
Voiko samalle henkilölle lähteä monta viestiä?
Sama henkilö voi työskennellä useassa eri yrityksessä. Jos hän käyttää samaa puhelinnumeroa eri rooleissa toimiessaan, saa hän tekstiviestin jokaiseen yritykseen liittyen. Tekstiviestit näyttävät siis samanalaisilta, mutta niissä oleva linkki on yrityskohtainen.
Jos taas sama puhelinnumero löytyy sekä yrityksen, että siihen liittyvän henkilön kortilta, lähetetään kyseiseen numeroon vain yksi tekstiviesti.
Entä jos asiakkaamme luulevat viestiä tietojenkalasteluyritykseksi?
Olemme pyrkineet muokkaamaan malliviestistä uskottavan näköisen; tekstiviesti sisältää esimerkiksi linkin palveluun ja tietojen päivityksessä käytetään samaa verkkotunnusta (yrityshakemistot.fi). On myös tärkeää, että tietojenpäivityspyyntöä pohjustetaan viestinnällä. Ennen tietojenpäivityspyynnön lähettämistä kannattaa lähestyä alueenne yrityksiä esimerkiksi uutiskirjeellä tai jonkun muun sellaisen kanavan kautta, jossa tiedätte tavoittavanne alueen yritykset parhaiten (joillain alueella se voi olla esim. paikallislehti). Sen lisäksi kannattaa laittaa tietoa aiheesta muihin viestintäkanaviinne, erityisesti internetsivuillenne.
Katso myös: