Kyselyn lähetysdomainin määrittely

 

Lähetysdomainin määrittely tehdään heti kyselytyökalun käyttöönoton yhteydessä.

Lähetysdomain tulee olemaan muotoa @valitsemannesana.verkkotunnuksenne.fi

Määrittelyn tarkoituksena on asettaa kyselyn tekniseksi lähettäjäksi Hakosalon sijaan organisaationne oma verkkotunnus. Määrittelyn avulla kyselyn vastaanottava sähköposti ei anna lukijalleen ilmoitusta konfliktista ("lähettäjä ei välttämättä ole se, kuka esittää olevansa") ja kyselyt päätyvät suuremmalla todennäköisyydellä vastaanottajan pääasialliseen postilaatikkoon.

Tällä hetkellä lähetysdomainiin on verkkotunnuksenne lisäksi lisättävä yksi sana, esim. @palaute.hakosalo.fi. Sana voi olla mikä tahansa valitsemanne ja voitte hyödyntää sitä uutiskirjeenne brändäämisessä. Se voi olla esim. mallin "palaute" tai vaikkapa "kyselyt". Lähetysdomaineita voidaan asettaa samalla kertaa myös useita ja voitte itse päättää kyselykohtaisesti, mitä domainia milloinkin käytätte.


ESIMERKKEJÄ LÄHETYSDOMAININ HYÖDYNTÄMISESTÄ

Hakosalon yleinen palautekyselyiden lähetysosoite voisi olla
no-reply@palaute.hakosalo.fi

Sen sijaan Hakosalon sidosryhmäkyselyiden lähettäjänä voitaisiin taas käyttää osoitetta
no-reply@sidosryhmakyselyt.hakosalo.fi

Hakosalon hankkeisiin liittyvissä kyselyissä lähettäjänä voisi toimia
no-reply@hankekyselyt.hakosalo.fi.


ENTÄ MITÄ @-MERKIN ETEEN LAITETAAN?

Osoitteiden alkuosa, malleissa oleva no-reply, voidaan vaihtaa kyselyn lähetysvaiheessa. No-replyn käyttö mahdollistaa sen, että kyselyn tekninen lähetysosoite ei tarvitse olla oikeasti olemassa oleva sähköposti (osoitteeseen, jossa on no-reply, ei ole tarkoitus vastata).


LÄHETYSDOMAININ MÄÄRITTELYN VAIHEET

1. Ilmoittakaa ensin Hakosalo Helpdeskille (helpdesk@hakosalo.fi), millaisia lähetysdomaineita haluatte käyttöönne.

2. Hakosalo Helpdesk lähettää teille vastineeksi tiedoston, jossa on ohjeet verkkotunnuksenne tekniselle ylläpitäjälle / IT-tuellenne.

3. Kun tekninen tukenne on tehnyt dokumentissa pyydetyt toimenpiteet, ilmoittakaa asiasta jälleen meille.

4. Hakosalo Helpdesk tarkistaa osoitteiden toimivuuden ja lisää ne tarjolle kyselytyökaluunne.

5. Voitte nyt lähettää ensimmäisen kyselyn omasta lähetysosoitteestanne!


Takaisin osion pääsivulle

 
Päivitetty 13.3.2023